Csehimindszenti Mindszenty József
Általános Iskola
9834 Csehimindszent, Fő utca 47.
A Csehimindszenti Mindszenty József Általános Iskola
D I Á K Ö N K O R M Á N Y Z A T
M U N K A T E R V
2024/2025.
Törvényi háttér
A 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről
29. A tanulók közösségei, a diákönkormányzat
§ (1) Az iskola, a kollégium tanulói a nevelés-oktatással összefüggő közös tevékenységük megszervezésére, a demokráciára, közéleti felelősségre nevelés érdekében - a házirendben meghatározottak szerint - diákköröket hozhatnak létre, amelyek létrejöttét és működését a nevelőtestület segíti.
(2) A diákkörök döntési jogkört gyakorolnak - a nevelőtestület véleménye meghallgatásával - saját közösségi életük tervezésében, szervezésében, valamint tisztségviselőik megválasztásában, és jogosultak képviseltetni magukat a diákönkormányzatban.
(3) A tanulók, diákkörök a tanulók érdekeinek képviseletére diákönkormányzatot hozhatnak létre. A diákönkormányzat munkáját e feladatra kijelölt, felsőfokú végzettségű és pedagógus szakképzettségű személy segíti, akit a diákönkormányzat javaslatára az intézményvezető bíz meg ötéves időtartamra.
(4) A diákönkormányzat véleményét ki kell kérni:
- a) az iskolai SZMSZ jogszabályban meghatározott rendelkezéseinek elfogadása előtt,
- b) a tanulói szociális juttatások elosztási elveinek meghatározása előtt,
- c) az ifjúságpolitikai célokra biztosított pénzeszközök felhasználásakor,
- d) a házirend elfogadása előtt.
(5) Az intézményi diákönkormányzat és az általános művelődési központban működő diákönkormányzat megalakulására, működésére, jogállására a diákönkormányzatra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.
Különösen fontosnak tartom, hogy a DÖK-tagokkal olyan kapcsolatot alakítsunk ki, amely segítségével minden tanulónkhoz eljuthatnak azok az ismeretek, lehetőségek, melyek a napi iskolai életüket befolyásolják.
Érezzék magukénak az iskolát, mely lassan sokuk számára első nevelési színhellyé válik.
Vigyázzanak egymásra és az anyagi értékekre.
Olyan kötetlen programok szervezését tervezem, melyeket a gyerekek szeretnének, és részt is vennének a lebonyolításban.
Hónap |
Nap |
Esemény |
2024. szeptember |
9.
13.
19.
24.
27. 30.
|
Műanyag flakonok és papírgyűjtési éves akció meghirdetése. Diákönkormányzati közgyűlés, képviselők és elnök választása Közgyűlés: Diákönkormányzat Munkatervének ismertetése
Aszfaltrajz-verseny meghirdetése: a Természet védelme A Magyar Diáksport Napon való részvétel A népmese napja - népmesék olvasása - népmesék kivetítése, diafilm változat |
2024. október |
2.
4.
8. 11.
22.
|
Őszi díszek- tantermek díszítésére felhívás Diák-közgyűlés „Szemét őrjárat megszervezése” alsó és felső tagozaton. Világgyalogló Nap Népi játékok napja Takarékossági világnap
„Tök jó nap” Dísztökből lámpások készítése – Halloween |
2024. november |
12. 15. 25- 29. |
Márton napi lampionos felvonulás Pályaorientációs nap Drámajáték hete, konfliktuskezelés
|
2024. december |
2., 9., 16.
6. 20. |
Adventi koszorúk, ajándékok, díszek készítése, kézműves délután, közös gyertyagyújtás Adventi készülődés Mikulás-délután Iskolai karácsony |
2025. január |
20. 21. |
Táblajátékok napja A Magyar Kultúra Napja, közös versmondás |
2025. február |
1. 12-16.
14. 21.
|
A köztársaság napja Egészség témahét
Valentin napi posta Tantermi közösségfejlesztő játékok |
2025. március |
4.
3-7.
8.
10.-14.
21. 24-28.
31. |
Húshagyókeddi farsangi délután
Pénz témahét
Nőnap ünneplése az osztályokban
A tavasz virágai A tantermek tavaszi díszítése
Böjti ételek receptverseny Digitális témahét
Tavaszi papírgyűjtés meghirdetése |
2025. április |
4. 7-11. 14-16.
25.
28. |
A költészet napja Fenntarthatóság témahét
Nyusziváró délutánok
Családi témahét, anyák napi ajándékkészítés, anyák napi versek, dalok Anyák napja Tavaszi papírgyűjtés, elektronikai hulladék gyűjtése Család témanap |
2025. május |
2. 5.
10.
26. 31. |
Kihívás napja Közösségfejlesztő játékok Iskolai gyermeknapi délutánok Madarak és fák napja
Családi és sportnap Pedagógus nap |
2025. június |
4. 6. 17. |
Nemzeti Összetartozás Napja Diáknap, Sportnap, Diák-közgyűlés Tanulmányi kirándulások |
Sportprogramok a DSK-val közösen. Foci délután ( régi tanítványok, az iskola tanulói felnőttek), Fa-kupa,( az iskola tanulóival), a falvak körbefutása, asztalitenisz felállítása, bajnokságok.
Környezettudatosságra nevelő programok a háztartástan és a környezetvédő szakkörrel közösen, használt elemek, PET palackok, papír gyűjtése, szemétszedési akciók.
Nem konkrét dátumhoz kötött teendők:
- A Házirendben foglaltak érvényesítése
- Tisztasági verseny folyamatos értékelése
- Rendszeres találkozó az iskola vezetésével
- Osztályok közötti testvérkapcsolatok kiépítése
- Szervezési és működési szabályzat esetleges megújítása
- Fontos a hagyományok ápolása, a szociális kapcsolatrendszer kommunikációs eszköztárának növelése.
A DÖK feladata különösen:
- Érdekképviselet
- Közösségépítés, a „kirekesztettség” megelőzése
- A szabadidő hasznos eltöltésére példaadás, programszervezés
- Megoldáskeresés mindennemű problémára
- Játéktevékenység biztosítása
- A közös élményekben rejlő fejlesztési lehetőségek kiaknázása
- Együttműködés, párbeszéd (szülő-gyermek-pedagógus)
Csehimindszent, 2024. szept. 20.
….………………………………
Kanizsainé Kósa Veronika
DÖK-segítő pedagógus